Eerste weekje Honduras - Reisverslag uit La Ceiba, Honduras van Talithajong - WaarBenJij.nu Eerste weekje Honduras - Reisverslag uit La Ceiba, Honduras van Talithajong - WaarBenJij.nu

Eerste weekje Honduras

Door: Talitha Jong

Blijf op de hoogte en volg

13 April 2013 | Honduras, La Ceiba

Hola!

Om te beginnen een heeeele lange en vermoeiende reis gehad. In totaal 24 uur onderweg geweest. Gelukkig stond mijn hostel mannetje me netjes op te wachten met een naambordje op het vliegveld in San Pedro Sula. Ik merkte meteen dat echt niemand een woord Engels spreekt.Op weg naar het hostel in de auto een gebrekkig handen en voeten gesprekje proberen te voeren. Lukte aardig.
Aangekomen in het hostel; een lekker bed, een ´warme´ douche (volgens de Hondurese maatstaven) en wi-fiiiiiiii :D wat was ik daar blij mee! Ff snel met iedereen conecten en toen heerlijk gaan slapen.

De volgende dag met de bus naar La Ceiba...het stadje waar ik zal verblijven de komende tijd. Een busreis van 3,5 uur, maar kunnen genieten van het uitzicht. Echt een mooi land dit! In La Ceiba zou iemand mij op moeten halen van het busstation, maar er was natuurlijk niemand. En ook niemand die Engels sprak. Beetje lastig, maar een kwartiertje later was Rafael er toch, de directeur van de Spaanse school. Rafael bracht me naar het gezin waar ik zou verblijven. Hele leuke familie. Een oudere dame, drie dochters en drie kleindochters. Erg gezellig en vooral lekker eten iedere dag :D Rijst met kip, advocado, bonen, tortillas met ei en kaas en gehakt.....heerlijk! Ow en het is hier iedere dag rond de 30 graden ;)

Afgelopen week iedere ochtend Spaanse les gehad. Errug vermoeiend, mrja dat hoort erbij. Middagen gaan zwemmen in rivieren, chillen op het strand en door de stad gewandelt. Deze week is het Garifuna week. De Garifunas vormen een stam bestaand uit een mix van de Afrikaanse slaven en de Indianen die hier al woonden. Vandaag was er een optocht door de stad. Iedereen danste, mooie klederdracht en lekkere muziek. Soort van carnaval, maar dan in het klein. Leuk om gezien te hebben.
Vanavond voor de eerste keer uit.Ben benieuwd naar die gladde praatjes van die muchachos hier.

Aankomende week begin ik bij het vrijwilligersproject. Wat ik precies ga doen weet ik nog niet...ben benieuwd.

Besitossss xx

  • 17 April 2013 - 20:03

    Sandrine:

    Euuuhhhhjj found it. Haha kon me nog iets over een blog herinneren. . Ahh wat leuk allemaal.. verheug me op meer verslagen!!.. toch anders dan op whatssap hoor hihihi geniet ervan!!

  • 18 April 2013 - 00:15

    Talitha:

    Thanxxx honeyyyy....hou em in de gaten :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Honduras, La Ceiba

Actief sinds 18 Maart 2013
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 3126

Voorgaande reizen:

06 April 2013 - 27 Juni 2013

Central America

Landen bezocht: